| Wspaniałe osiągnięcie
16768
single,single-post,postid-16768,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.2.1,vc_responsive

Wspaniałe osiągnięcie

Wspaniałe osiągnięcie

We know how

Pod koniec marca bieżącego roku odbyliśmy podróż służbową do HQ Huawei w Shenzhen. Zaprezentowaliśmy tam kompleksową strategię rozwoju kanału partnerskiego: „Huawei Channel Business Plan Poland 2015”. Plan został stworzony przez grupę 10 praktyków biznesowych i IT pracujących w S4E oraz przez pracowników Huawei Polska. Ponad 40 dni warsztatów. Ponad 50 wywiadów z partnerami. Ponad 120 wypełnionych ankiet.

Mieliśmy zaszczyt zaprezentować wyniki naszej pracy przed Zheng Yelai (President of IT Product Line) oraz Maggie REN (Vice President Partners & Allinaces EBG).

 

Zrozumieć ideę, która stoi za sukcesem Chin

Oryginalna pisownia Huawei to 华为, gdzie znak 华 oznacza „wspaniały”, ale również może oznaczać „chiński”. Natomiast znak 为 oznacza „działanie” lub „osiągnięcie”. Huawei ma być wspaniałym osiągnięciem całych Chin. Obserwujemy otwarcie się Chin na świat, stałą poprawę życia ludności i jednocześnie nacisk na utrzymanie porządku wewnętrznego. Elastyczność i stałe eksperymentowanie przy wprowadzaniu zmian. Dlaczego o tym piszę? Podczas rozmowy z przedstawicielami chińskiego biznesu dotarło do mnie, że za dynamicznym rozwojem Państwa Środka stoi jedna z najsilniejszych motywacji – patriotyzm.

Pracownik chińskiej firmy w pierwszej kolejności wykonuje pracę w imię rozwoju potęgi swojego kraju. Gratyfikacja finansowa jest na drugim miejscu. Trudno to wyjaśnić w lakonicznym opisie. Kiedy dotarła do mnie ta myśl, zrozumiałem, że na kapitalistycznej mapie nie ma siły, która mogłaby stawić czoła takiemu podejściu.

Przykład: rozbudowa Shenzhen – głównej siedziby Huawei. Ta metropolia powstała w niespełna 30 lat. W 2010 roku liczba mieszkańców strefy zurbanizowanej wynosiła 1 370 396. Zespół miejski w 2009 roku liczył 8 912 300 mieszkańców. To wielki ośrodek gospodarczy i finansowy.

W 1980 roku w Shenzhen utworzono pierwszą w Chinach specjalną strefę ekonomiczną, co przyniosło gwałtowny wzrost gospodarczy miasta i okolic.

 

Różnica w rozwoju główną siłą napędową gospodarki

Dochód na głowę mieszkańca Chin w roku 2008 wyniósł jedynie 21 proc. PKB na głowę statystycznego Amerykanina. Według prognoz ekonomicznych w roku 2030 Chińczycy mają szansę sięgnąć 50 proc. per capita w USA i wtedy wielkość gospodarki chińskiej może być dwukrotnie większa niż amerykańskiej. Ten kraj i światopogląd jego mieszkańców trudno zrozumieć przeciętnemu europejczykowi hołdującemu kultowi jednostki. Tymczasem Chiny to kraj, w którym wykształciła się unikalna kultura zbiorowa.

Krzywdzące jest stwierdzenie, że w Chinach wolność jednostki jest ograniczana. To kraj, w którym liczy się obywatel i jego bezpieczeństwo. W Chinach żyje 1,3 miliarda ludzi, a odwiedzając ten kraj, nie obserwujemy awantur na ulicach. Widzimy za to szacunek i współdziałanie.

 

I tak dochodzimy do Huawei

Huawei dziesięć lat temu rozpoczęło działalność na rynku europejskim. Od tego czasu firma otworzyła w Europie 34 filie, sześć centrów badawczo-rozwojowych i zatrudnia już ponad 7000 pracowników, z czego 68% stanowią pracownicy lokalni.

W Polsce Huawei obecne jest od 2004 roku, a w 2008 roku Polska została centralą firmy na 24 państwa Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii.

Huawei wprowadziło na europejski rynek wiele innowacji, m.in. pierwsze na świecie stacje bazowe działające w standardzie 3G czy rozwiązania SingleRAN, które stały się standardem modernizacji sieci telekomunikacyjnych w całej Europie.

Marka została po raz pierwszy notowana w rankingu Interbrand na 94 miejscu. Wyprzedza takich graczy, jak Heineken czy Hugo Boss.

Huawei oferuje dzisiaj m.in.: rozwiązania sieciowe, cloud computing i centra danych, UC&C.

Skoro już wiesz, że chińskiego pracownika motywuje chęć rozwijania potęgi własnego kraju, to gdy widzisz w siedzibie Huawei:

  • Centrum R&D wielkości małego miasta w Polsce,
  • Listę certyfikacji ciągnącą się przez kilkadziesiąt metrów,
  • Listę patentów wielkości boiska do piłki nożnej,
  • Rozwiązania do telekonferencji rodem z filmów Sci-Fi,
  • Demo Lab wystylizowane jak wnętrze statku kosmicznego,
  • Rozwiązania do energii odnawialnej, które niedługo zrewolucjonizują rynek energetyczny w sektorze MŚP,
  • Mobilne data center, kupowane masowo przez takie organizacje, jak Facebook, Google, Amazon,

 

…to Cię to nie dziwi. Czujesz respekt. A to dopiero początek wielkiej chińskiej rewolucji.

 

A to dopiero początek wielkie chińskiej rewolucji.

Zobacz naszą fotorelację

Mateusz Strzelecki
CMO, S4E S.A.

‹ Powrót
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.