Zespoły IT przedsiębiorstw szukają dziś sposobów na dostarczanie usług informatycznych z szybkością i wydajnością operacyjną usług chmury publicznej, takich jak AWS, Azure i Google. 

W przeszłości tradycyjna infrastruktura informatyczna - z oddzielnymi macierzami dyskowymi, sieciami SAN oraz serwerami - pomagała informatykom w realizacji celów o znaczeniu krytycznym. Nie jest ona jednak dobrze przystosowana do rosnących wymagań aplikacji i szybkiego tempa pracy we współczesnych przedsiębiorstwach. Silosy tworzone przez tradycyjną infrastrukturę zwiększają złożoność na każdym etapie, zaczynając od  wdrożenia do zarządzania, co utrudnia szybkie reagowanie na stale zmieniające się priorytety firmy. Pozostaje pilna potrzeba innowacji i zmiana modelu infrastruktury przedsiębiorstwa, która umożliwi specjalistom IT pracować mądrzej, a nie ciężej.

Infrastruktura hiperkonwergentna (HCI) istnieje już od ponad dekady, upraszcza ona operacje w centrach danych i umożliwia szybsze skalowanie przy niższych kosztach niż w przypadku tradycyjnej infrastruktury. Na przestrzeni lat HCI przeszła znaczącą transformację i obecnie jest w stanie obsługiwać zdecydowaną większość nowoczesnych aplikacji na wspólnej platformie.

Obecnie HCI umożliwia organizacjom obsługę ich serwerowni w modelu  Software-Defined Datacenters (SDDC) jako chmury prywatne, a także płynnie integruje chmury prywatne i publiczne w jednolitą chmurę hybrydową. Istnieje osiem kluczowych powodów, dla których organizacje zastępują starzejącą się infrastrukturę SAN na nowoczesną infrastrukturą HCI. Przyjrzyjmy się im.

Prostota obsługi za pomocą jednego kliknięcia

Tradycyjna infrastruktura składa się z wielu warstw, z których każda posiada własny dedykowany interfejs zarządzania. Każdy z tych interfejsów ma swoją własną krzywą uczenia się, co prowadzi do konieczności posiadania dedykowanych specjalistów w każdym obszarze. Jest to część powodu, dla którego wiele typowych zadań wymaga rozległej współpracy między zespołami, co może spowalniać inicjatywy i utrudniać szybkie wykonanie zadań.

HCI integruje te rozbieżne warstwy w jedną platformę infrastrukturalną i interfejs zarządzania. Umożliwia to j specjalistom wykonywanie zadań bez konieczności czekania na na dedykowanych specjalistów, co skutkuje większą produktywnością. Ponadto, usprawniona natura HCI umożliwia łatwą automatyzację wielu procesów, które tradycyjnie wymagały ręcznej pracy. Zaawansowane rozwiązania HCI, takie jak Nutanix, wykorzystują wbudowaną inteligentną automatyzację, aby zautomatyzować wdrożenie rozwiązania w jednej lub  w wielu geograficznie rozproszonych lokalizacjach jednocześnie. Nutanix automatyzuje również aktualizacje  od firmware'u poprzez warstwy oprogramowania HCI i hypervisora . 

Podobnie można skorzystać z funkcji opartych na AI/ML, takich jak automatyczne prognozowanie pojemności, proaktywne dopasowywanie wielkości maszyn wirtualnych oraz automatyzacja ukierunkowana na konkretne aplikacje, bez konieczności skomplikowanej konfiguracji lub integracji. Oznacza to automatyzację jednym kliknięciemi jeden interfejs zarządzania dla całej infrastruktury.  

Wyniki?
Znaczne ograniczenie czasu i wysiłku potrzebnego do wdrożenia i utrzymania infrastruktury, co pozwala zespołom IT skupić się na najważniejszych inicjatywach.

Zapraszam do kontaktu 

Kamil Mazurek 
Nutanix Business Developer Manager
kamil.Mazurek@s4e.pl
+48 790 357 305